BSAE werkt aan de professionele ontwikkeling van professionals actief in ledenorganisaties. Dat leidt tot sterke verenigingsprofessionals die op hun beurt bijdragen tot een sterkere ledenorganisatie.

BSAE Opleidingen (voor niet-leden en leden) en Ledenevents

  1. communitybuilding.JPG
    22 oktober 2024

    Communitybuilding (Masterclass)

    Gentbrugge

    Hoe verzoenen we de ‘What’s in it for me?’-vraag van het lid met het collectieve belang dat de organisatie nastreeft? Het antwoord zit hem in de manier waarop we de leden binden en verbinden, niet enkel aan de organisatie, maar ook aan mekaar en aan de buitenwereld. Hoe je dat doet is de kern van deze interactieve inspiratiesessie.

  2. tandem.jpg
    14 november 2024

    Bestuurder: lust of last voor de verenigingsprofessional? (Masterclass)

    Gentbrugge

    Als verenigingsprofessional kom je direct of indirect in contact met het bestuur. In theorie vormt het bestuur een goed geoliede tandem met het team van professionals waarbij iedereen duidelijk afgelijnde taken heeft. In de praktijk zie je dat er soms wel andere spanningsvelden ontstaan.

  3. mail.jpg
    26 november 2024

    Workshop 'Strategisch sociale media inzetten voor ledenorganisaties'

    Brussel

    Hoe informeer, activeer en inspireer je (potentiële) leden via je sociale media? Dat is de focus van deze dagworkshop gegeven door experte Delphine Van Belleghem.

Bekijk hier de volledige BSAE kalender

Ledencases

  1. news1
    16 september 2024 om 14:18

    The Influencer Marketing Alliance bevraagt (potentiële) leden om beroepsvereniging verder vorm te geven

    Zowat alle wetgeving over influencer marketing kwam tot stand zonder inspraak van content creators en influencers, agencies en platforms. Dat kan anders! De Influencer Marketing Alliance - powered by FeWeb - wil weten welke issues voor hun (potentiële) leden prioritair zijn. Hoe kan de Alliance hen helpen?

    Lees meer over "The Influencer Marketing Alliance bevraagt (potentiële) leden om beroepsvereniging verder vorm te geven"

  2. news1
    14 september 2024 om 15:22

    Netwerk tegen Armoede lanceert campagne 'Als ik burgemeester ben'

    Op een maand van de lokale verkiezingen van 13 oktober komen de campagnes in een stroomversnelling. De stem van mensen in armoede wordt echter nog te weinig gehoord. “We gingen met het Netwerk tegen Armoede en de lokale verenigingen in gesprek met mensen met armoede-ervaring. We laten hun stem horen als raadgever voor het lokaal (armoede)beleid, dat een directe impact heeft op hun leven. Ze trekken de burgemeesterssjerp aan en formuleren oplossingen en aanbevelingen voor de nieuwe besturen,” aldus ervaringsdeskundige Cindy Van Geldorp. Die oplossingen en eisen staan centraal in de campagne ‘Als ik burgemeester ben’ en de lokale acties van de verenigingen.

    Lees meer over "Netwerk tegen Armoede lanceert campagne 'Als ik burgemeester ben'"

    Tags:
  3. news1
    10 september 2024 om 14:21

    Aquafin, Aquaflanders, de VMM en Vlario lanceren campagne Waardanwel

    Waardanwel leert de Vlaming wat wel en niet in de riool hoort. Waardanwel stuurt aan op gedragsverandering en dat is hard nodig.

    Lees meer over "Aquafin, Aquaflanders, de VMM en Vlario lanceren campagne Waardanwel"

Nieuws en inzichten

Steven Matheï lanceert actieplan 'Minder regels, meer vereniging'

Actieplan verenigingen.png04-06-2024 Enkele maanden geleden lanceerde Steven Matheï, advocaat en verenigingenexpert, een grote verenigingsbevraging. Dat leverde een schat aan informatie op waarmee hij het actieplan 'Minder regels, meer vereniging' opstelde. Daarmee wil hij de problemen waar verenigingen vandaag mee kampen vastpakken om te komen tot effectieve oplossingen. Lees verder

Non-profit technologiebarometer: de resultaten

Non profit technologiebarometer 2024.png29-04-2024 Om een grondig inzicht te krijgen in de stand van zaken van digitale transformatie binnen non-profitorganisaties, deden AP Hogeschool en Enter Digital een uitgebreide online enquête, gericht verspreid naar non-profitorganisaties in Vlaanderen. Nu communiceren ze hun resultaten, inzichten en adviezen in een onderzoeksrapport. Lees verder